نکات آرایشی برای داشتن پوستی جوان و ظاهری زیبا
نوشته شده توسط : nahal

نکات آرایشی - پوست جوان

۱ از کرم‌پودرهای سنگین استفاده نکنید

خشکی پوست یکی از شایع‌ترین عوارض بالا رفتن سن است. حالا اگر از کرم‌پودرهای سنگین برای پوشاندن لک یا چروک‌های احتمالی پوستتان استفاده ‌کنید، پس از یکی، دو ساعت از روی پوست خشک صورتتان بلند می‌شوند و ظاهر نامناسبی به‌وجود می‌آورند. ترکیب کرم‌پودرهای سنگین با کرم‌های مرطوب‌کننده یا استفاده از کرم‌پودرهای سبک با پایه روغنی، بهتر لکه‌ها و چروک‌های پوست را می‌پوشاند. استفاده از پنکیک‌های چرب همراه با یک کرم ضدآفتاب‌رنگی هم می‌تواند برای خانم‌های بالای ۵۰ سال انتخاب مناسبی باشد. البته استفاده از پنکیک‌های خشک، ظاهر بسیار نامناسبی به پوست می?دهد و چین‌و‌چروک‌های صورت را ۱۰۰ برابر نشان می‌دهند.

۲ از کرم پودرهای براق استفاده کنید

سیاهی دور چشم‌ها و روی گونه‌ها معمولا با بالا رفتن سن به سراغ افراد می‌آید. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، پس از اتمام آرایش، کمی کرم‌پودر براق را با انگشت سبابه به آرامی دور چشم‌ها، زیر استخوان ابرو و روی گونه‌ها بزنید. این کار باعث شاداب و بشاش نشان داده شدن چهره شما در میهمانی می‌شود.

۳ استفاده از رژگونه‌های تیره را فراموش کنید

بهتر است برای حفظ شادابی و زیبایی چهره‌تان، کرم‌پودرهایی که یک درجه از رنگ پوستتان روشن‌تر هستند انتخاب کنید. استفاده از رژگونه‌هایی با رنگ‌های ملایم صورتی، گلبهی و آلبالویی در کنار کرم‌پودر کمی روشنی که به پوستتان زده‌اید، می‌تواند چهره شما را بسیار جذاب و دوست‌داشتنی کند. استفاده از کرم‌پودر، پنکیک یا رژگونه‌های تیره، سن شما را بیشتر از چیزی که است، نشان می‌دهد و شفافیت چهره‌ را هم از بین می‌برد.

۴ سایه‌های چرب و با رنگ طبیعی انتخاب کنید

بهتر است به‌دلیل خشکی پوست و کم شدن حالت الاستیکی آن، از سایه‌های چرب برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید. سایه‌های بسیار روشن، باعث مصنوعی نشان داده شدن چهره‌ می‌شوند، به جای آنها رنگ‌های قهوه‌ای روشن، کِرِم، نسکافه‌ای یا خاکستری را انتخاب کنید. استفاده از کمی سایه سفید براق برای استخوان زیر ابرو و در پلک‌های پایینی، درخشندگی چشمان را دوچندان خواهد کرد.

۵ خط‌چشم قهوه‌ای را امتحان کنید

استفاده از خط چشم‌های مشکی مدادی و چرب می‌تواند باعث تیره‌تر نشان داده‌ شدن پوست اطراف چشم‌ها شود. می‌توانید یک خط چشم مایع قهوه‌ای نازک، روی سایه نسکافه‌ای‌ بکشید تا چشم‌هایتان درشت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. هرچقدر خط چشم نزدیک‌تر به مژه‌ها کشیده شود، زیبایی چشم‌ها را بیشتر خواهد کرد. شما به عنوان یک خانم میانسال، می‌توانید برای حفظ زیبایی بیشتر چشم‌هایتان، خط چشم را گوشه‌دار بکشید و از ادامه دادن زیاد آن خودداری کنید.

۶ ابروهایتان را روشن کنید

متاسفانه بیشتر خانم‌های میانسال رنگ ابروهایشان را تیره می‌کنند. در صورتی‌که ابروهایی با رنگ قهوه‌ای روشن، می‌توانند چهره آنها را روشن‌تر و شفاف‌تر نشان دهند. اگر بتوانید رنگ ابروها و موهایتان را با یکدیگر هماهنگ کنید، زیبایی و جذابیت خاصی به چهره‌تان خواهید بخشید.

۷ رژلب‌های روشن‌تر انتخاب کنید

صورتی، گلبهی، قرمز و قهوه‌ای روشن، از مناسب‌ترین رنگ‌های رژلب برای خانم‌های میانسال هستند. اگر بتوانید از رژلب‌های مایع یا کمی برق لب هم کمک بگیرید، زیبایی و جذابیت را در چهره‌تان به حداکثر رسانده‌اید. استفاده از خط لب برای خانم‌های بالای ۵۰ سال ضرورتی ندارد اما اگر اصرار به این کار دارید، می‌توانید خط‌لبی که یک درجه روشن‌تر از رژلبتان است استفاده کنید.

۸ پوست دست و گردنتان را هم فراموش نکنید

همیشه کمی از کرم‌پودرتان را روی پوست گردنتان هم بمالید تا تضاد رنگ پوست صورت و گردن، ظاهر نامناسبی برایتان به‌وجود نیاورد. پوست دستانتان را هم همیشه با کمی کرم مرطوب‌کننده با پایه روغنی، چرب و لطیف نگه‌دارید و برای حفظ زیبایی بیشتر آن، کمی هم از مرطوب‌کنندهای رنگی کمک بگیرید.

۹ موهایتان را کوتاه نگه دارید

یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی ما انسان‌ها، نوع آرایش موهایمان است. معمولا خانم‌هایی که پا به سن می‌گذارند، حال و حوصله مرتب کردن و سشوار کشیدن مداوم موهایشان را ندارند بنابراین اگر موهایتان فر و مجعد است پیشنهاد می‌کنیم همیشه آنها را کوتاه نگه دارید و از یک سنجاق سر نگین‌دار برای زیبا شدنشان استفاده کنید. اگر هم موهایتان لخت است که ۲ راه پیش رو دارید؛ اول اینکه آنها را کوتاه و با تل‌های نرم و نگین‌دار آرایش کنید و دوم اینکه کمی بلندشان کنید و آنها را با کش بدون کشیدن موها پشت‌سرتان ببندید. ناگفته نماند که کوتاه کردن جلوی موها، می‌تواند سن خانم‌‌ها را تا حد قابل‌قبولی کمتر از چیزی که هست، نشان بدهد.


۱۰ به رنگ موها توجه کنید

متاسفانه خیلی از خانم‌های میانسال به رنگ موهای خود اهمیت نمی‌دهند و نمی‌دانند که یک رنگ موی ساده، چقدر می‌تواند در زیبایی چهره‌شان تاثیر داشته باشد. رنگ‌های فندقی، نسکافه‌ای و زیتونی برای افراد بالای ۵۰ سال، رنگ‌های بسیار شیک و مناسبی هستند و می‌توانند وقار و جذابیت خاصی به چهره آنها ببخشند





:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: